Paastoernooi BN/De Stem 09 maart 2009                                                                                                Nieuws

Zevende Paastoernooi in Clinge

door Barry van der Hooft. donderdag 09 april 2009 | 07:14 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 09 april 2009 | 07:21

CLINGE - De judovereniging Clinge houdt zaterdag voor de zevende keer het Paastoernooi, dat vooral geschikt is voor beginnende judoka's. De club heeft er bewust voor gekozen geen open toernooi te houden, maar de clubs persoonlijk uit te nodigen.

In gemeenschapscentrum Malpertuus zullen ruim 160 judoka's in drie verschillende groepen de strijd met elkaar aanbinden.

Naast leden van het organiserende Clinge komen ook judoka's van de clubs Breskens, Hontenisse, Frans de Boevere (Breskens), Goes, Van Schaik (Middelburg en Vlissingen), Delta (Terneuzen) en Kemzeke in actie. De deelnemers worden ingedeeld in een gelijkwaardige groep, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met leeftijd en gewicht.

,,In het begin lag het accent op de Zeeuws-Vlaamse verenigingen", zegt voorzitter Etienne de Burger. ,,Maar we hebben het toernooi langzaam uitgebreid. De opzet is nog steeds om de beginnende judoka de kans te geven op zijn of haar niveau wedstrijdervaring op te doen."

De eerste groep begint zaterdag om 10.30 uur. Om respectievelijk 13.00 uur en 14.30 uur zijn de tweede en derde groep aan de beurt.