Verslag Puntentoernooi Breskens 06 maart 2010

Hallo judoka’s,

Hierbij het verslag van het punten toernooi gehouden op zaterdag 6 maart 2010 te Breskens.

Het was zonnig en fleurig toen we afgelopen zaterdag in Breskens waren.  De straten waren bijna allemaal versierd met vlaggen van 500 jaar Breskens.

Onze clubkleuren werden in de eerste groep verdedigd door Esli, Michaël, Michel, Kevin en Daphne.

Esli mocht als eerste aan de bak. Met de ongekende strijd en felheid die we van Ashley gewend zijn ging hij de strijd aan met zijn tegenstanders. Dit resulteerde in 2 verloren, 2 gelijk en een gewonnen partij. Prima gejudood. Zeker zijn gewonnen partij door middel van een binnenwaartse beenveeg was erg mooi om te zien.
Michaël, was in erg goede doen. Vrij gemakkelijk won hij al zijn vier partijen en dit resulteerde in een geel vaantje. Prima gejudood.
Michel, begon zijn eerste partij met een overwinning toen hij zijn gelijkwaardige tegenstander met een yuko wist te verschalken. Zijn tweede partij was tegen clubgenoot Ashley. Dit was een zeer felle partij van 2 judoka’s die aan elkaar gewaagd waren. Michel wist deze partij toch op het laatst in een overwinning om te zetten. Michel verloor 1 partij, had 2 gelijkspellen en 2 overwinningen. Dit resulteerde in een geel vaantje. Prima gejudood.
Kevin, begon in zijn eerste partij tegen een hele sterke tegenstander en verloor die partij omdat hij een wazari en uiteindelijk een ippon tegen kreeg. Zijn tweede partij was tegen een  fel meisje waar hij uiteindelijk toch het onderspit tegen moest delven. Kevin verloor 3 partijen en had een gelijk spel. Prima gejudood voor de eerste keer in Breskens.
Daphne, haar eerste partij was tegen een heel fel meisje waar Daphne met veel pijn en moeite een gelijkspel uitsleepte. Haar overige 2 partijen verloor ze. Prima gejudood.

Hierna kwamen de grotere matadoren namelijk Jorik, Lars en Matthijs.

Matthijs mocht als eerste beginnen en had de pech dat hij als lichtgewicht bij nogal zware mannen was ingedeeld. Ik schat toch zo’n 5 a 10 kg zwaarder. Dit was voor Matthijs een hele zware opgave die hij met heel veel inzet en blijven trekken en sleuren en niet opgeven toch goed volbracht. Hij verloor 2 partijen, en 2 partijen eindigden in gelijkspel. Prima gejudood.
Jorik, was die middag in erg goede doen van de 5 partijen won hij er vier, en eindigde er een in gelijkspel. Zeker zijn laatste partij tegen een fel meisje wist hij in zijn voordeel te beslechten door ze met een beenveeg te vloeren. Dit resulteerde in een oranje vaantje. Prima gejudood.
Lars, verloor zijn eerste partij tegen een sterke tegenstander. Maar herpakte zich daarna zeer goed. Een gelijkspel en twee overwinningen. Zijn 2 overwinningen won hij met zijn op de Clinge wereldberoemde Larsworp. Dit was lang geleden dat ik hem dat nog eens had zien doen. Dit resulteerde in een bruin vaantje. Prima gejudood.

Nou dit was weer mijn verslag.