Verslag puntentoernooi Breskens 17 oktober 2009                                                                                     Nieuws

Hallo beste judokaís

Op 17 oktober 2009 was er weer een puntentoernooi te Breskens.
De kids van de vaste reporter konden helaas niet aanwezig zijn. Maar gelukkig was er een reserve reporter van de partij. Hieronder volgt het verslag.

Lars had zijn achterneef Jorick overgehaald om mee te doen. In de ochtend hadden beiden nog een flinke partij gevoetbald, dus moest er maar worden afgewacht of er wat van het judoŽn zou komen.
In Breskens aangekomen bleek het behoorlijk druk te zijn, de eerste groep was goed bezet. Verrassend, het bleek nog een internationaal toernooi te zijn, want ook Dylan was van de partij. Lars, Jorick en Dylan hadden ieder hun persoonlijke papacoach bij zich.

Dat de jongens hun van de beste kant hebben laten zien dat weten ze nu wel in Breskens.

Lars was ingedeeld met drie andere jongens uit zijn leeftijd. De andere waren wel van iets zwaarder kaliber, maar dat weet je nooit van te voren. De eerste partij was tegen een felle jongen, Lars bood wel enige tegenstand maar hij verloor jammer genoeg. Het mooie van dit toernooi is wel dat hij toch nog twee punten kreeg voor zijn goede inzet.
De volgende partij was weer zwaar, maar hij had goed de woorden van Eddy in zijn oren geknoopt; wie niet sterk is moet slim zijn. Lars kreeg zijn tegenstander twee keer naar de grond met een wazari, een prima partij, en weer heel wat punten erbij.
Ook de derde en vierde partij waren stevige partijen, de vechtlust van Lars zorgde ervoor dat ook hier weer punten konden worden bijgeschreven.
Uiteindelijk had Lars 32 punten bij elkaar gejudood, dit bij het aantal punten dat hij al eerder had behaald leverde hem een BLAUW vaantje op. Een goede prestatie.

Voor Jorick was het de eerste keer dat hij hier meedeed. Een beetje afwachtend begon hij aan de eerste partij. Hij kreeg gelijk een zware brok voor de kiezen, helaas werd deze partij verloren.
In de volgende partij herstelde Jorick zich heel goed, er werd al snel een yuko gescoord. Daaropvolgend een wazari, een zeer goede partij werd dus met winst afgesloten.
Dan volgende de onderlinge partij met teamgenoot Dylan. Jorick had duidelijk voordeel van zijn krachten, doch Dylan gaf met zijn technische hoogstandjes veel tegenstand. Jorick sloot deze sportieve strijd af met de winst.
In de laatste partij was het de beurt tegen een zeer sterke technische judoka, die alle partijen al had gewonnen. Jorick begon geconcentreerd aan de partij, het ging gelijk op, tot ineens Jorick zijn tegenstander op de grond gooide en hem in de houdgreep legde. Prima gedaan.
Onze nieuweling aan het toernooi ging er met een GEEL vaantje vandoor. Een zeer goede prestatie.

Dylan had er veel zin in. Hij had uit de vorige deelnames al wat punten bij elkaar gespaard, dat motiveerde hem om vandaag het volgende vaantje binnen te gaan halen.
Dylan is zeer sterk in de armen en beheerst de technieken goed. Maar bij het judoŽn moet je ook wat geluk hebben.
Zijn eerste partij ging gelijk op, maar zijn tegenstanden had een yuko meer gescoord, de partij werd verloren, maar er werden wel punten bijgeschreven van de yuko.
De volgende partij ging hem beter af, sleurend en goed kijkend naar de tegenstander maakte hij enkele goede worpen, de benodigde punten werden bijgeschreven.
De partij tegen Jorick was een leuke ervaring, maar hier moest Dylan zich gewonnen geven.
De laatste partij was wisselend, maar wel leuk om te zien. In deze partij was uiteindelijk de winst voor Dylan. Of Dylan voldoende punten bijeen had gesprokkeld was even afwachten.
Tijdens de vaantjesuitreiking werd ook Dylan opgenoemd, jawel hij had genoeg punten om een GROEN vaantje in ontvangst te nemen.

Een geweldige prestatie deze middag van onze drie judokaís. Wat waren de papa coaches trots op hun jongens.

Tot de volgende keer.

Patrik van Osselaer