Verslag puntentoernooi Breskens 24 januari 2009                                                                                     Nieuws

Hallo judoka’s

Hier het verslag van het puntentoernooi gehouden op 24 januari 2009 te Breskens, dit is na de winterstop (de schaatsen zijn weer net in het vet) het eerste toernooi in 2009.

Na wat omrijden en met een paar vieze schoenen (de straat lag helemaal open) kwamen we aan in de gymzaal in Breskens.
We waren maar minnetjes vertegenwoordigd. Dylan, Lars ,Matthijs en Daphne verdedigden de kleuren van onze club in Bresjes. Ik had voor het eerste toernooi van het jaar wat meer rode duivels op de mat verwacht.

Daphne mocht de spits afbijten en beginnen tegen een meisje van ongeveer de zelfde lengte. De meisjes waren aan elkaar gewaagd, maar Daphne won haar eerste partij met een koka. Haar tweede partij moest ze tegen een heel fel jongentje dat wel anderhalve kop kleiner was. Maar met veel strijd en inzet kreeg ze hem op een geven moment op de grond in een houdgreep en liet hem niet meer los. Daphne won 3 van de vier partijen.
Lars begon met een verlies partij, omdat hij zich liet verrassen en verloor met een wazari. Zijn tweede partij was tegen een heel fel meisje die Lars op een gegeven moment omgooide en waarbij hij zich ernstig pijn deed (later bleek een gekneusde rib). Deze partij werd afgebroken en een tiental minuten later toen Lars wat was bijgekomen, werd deze partij voortgezet. Lars met vuur in de ogen (dat……flikt ze mij geen tweede keer) revancheerde zich op een prachtige manier. In een partij die uitblok in felheid en strijd van twee kanten won Lars uiteindelijk met een wazari. Prima prestatie, pijn verbeten en karakter getoond. Zijn derde partij won hij weer met zijn op de Clinge wereldberoemde Larsworp. Lars won 2 van de 4 partijen en kreeg voor zijn prestaties een oranje vaantje.

Na de prijsuitreikingen en het daverende applaus moesten de grote mannen aan de bak, namelijk Dylan en Matthijs.
Voor Matthijs was het de eerste keer (hij is net 9 geworden) dat hij in die tweede groep mocht meedoen. Zijn eerste partij moest hij tegen een jongen met een witte band, maar die toch een stuk groter was. Met veel strijd en inzet kreeg hij hem op moeder aarde in een houdgreep en liet hem niet meer los. De overige partijen, waarvan de laatste tegen Dylan, verloor hij iedere keer net. Het viel voor Matthijs niet mee in de tweede groep tegen de grote jongens, maar prima gejudood. Matthijs kreeg voor zijn prestaties een blauw vaantje.
Dan Dylan. Hij begon zijn eerste partij tegen een jongen met een oranje band. Dit was een zware partij, die hij uiteindelijk won. De 2 partijen daarna won hij ook weer met slim en uitgekookt judo. Zijn laatste partij verloor hij jammer genoeg net. Prima prestatie. Dylan kreeg voor zijn prestaties een oranje vaantje.

Nou dit was mijn eerste verslag van het nieuwe jaar. Ik hoop dat er nog meer komen. Het volgende puntentoernooi in Breskens is op 21 maart a.s..

Tot ziens,