Verslag puntentoernooi Breskens 25 april 2009                                                                                          Nieuws

Hallo judoka’s

Hierbij het verslag van het puntentoernooi gehouden op 25 april 2009 te Breskens.
Het was een zonnige dag en het begin van de vakantie, zodat er veel Duitse toeristen in Bresjens waren en weinig Clingse judoka’s op de judomat.
Onze rode duivels werden vertegenwoordigd door Matthijs en Daphne.

Matthijs, begon zijn eerste partij tegen een gelijkwaardige tegenstander, maar op een gegeven moment kwam hij in een houdgreep te liggen waar hij door middel van een grote krachtinspanning zich kon uitdraaien. Hij won deze partij door middel van ippon.
Zijn tweede partij moest hij tegen een stevig uit de kluiten gewassen jongedame. Ze waren aan elkaar gewaagd, maar aan het eind gaf Matthijs de partij toch uit handen. Dit was niet nodig geweest.
Zijn derde partij was ook weer tegen een gelijkwaardige tegenstander, dit vond de scheidsrechter ook, zodat hier een gelijkspel uit kwam.
Zijn vierde partij was tegen een heel fel meisje. Matthijs pakte dit goed aan door haar met minstens dezelfde felheid te bestrijden. Toch kreeg hij ten onrechte 2 yuko’s tegen en werden zijn eigen punten niet gehonoreerd omdat de scheidsrechter partijdig was. Dit was een meisje van zijn eigen club en het was later ook in andere partijen te zien dat ze werd voorgetrokken.
Matthijs herstelde zich goed in zijn laatste partij die hij met winst afsloot. Goed gejudood, veel strijd en inzet gezien.

Daphne, begon haar eerste partij wat onwennig tegen een grote jongen. Ze scoorde 2 yuko’s, maar verloor uiteindelijk met een wazari.
Haar tweede partij was tegen een heel fel meisje, maar deze partij was heel snel klaar toen Daphne haar tegenstander tot haar (en haar vaders) eigen verbazing met een spierballenworp op de rug gooide.
Haar derde partij was tegen een grote jongen die te sterk voor haar was.
Haar vierde partij was ook weer tegen een grote jongen, maar met veel strijd en inzet kon ze hier nog een gelijkspel uitslepen.
Goed gejudood het viel mee tegen die grote jongens, maar veel strijd en inzet gezien.

Na de gezamenlijke prijsuitreiking van de lintjes en een daverend applaus keerden we allen weer huiswaarts.

Nou dit was weer mijn verslag,