Verslag Lentetoernooi Geertruidenberg 26 april 2009                                                                                     Nieuws

Hallo Judoka’s,

Hierbij het verslag van het Lentetoernooi van de judovereniging NINTAI gehouden op zondag 26 april te Geertuidenberg.
De inkt van het vorig verslag is nog niet opgedroogd en hier is het volgende al weer.
Onder de rook van de Amercentrale deden onze judoka’s mee aan een officieel toernooi van de Nederlandse Judobond District Zuid.

Toen wij daar aan kwamen troffen we al heel snel Lanzo en zijn moeder bij het wegen. Die vertelde ons dat Rembrandt zijn twee partijen al had gejudood en die jammer genoeg alle twee had verloren. In tegenstelling tot andere toernooien beginnen ze hier eerst ‘s morgens met de grote judoka’s en eindigen in de achtermiddag met de kleine judoka’s. Nadat Matthijs was gewogen gingen we de grote sporthal in. Hier lagen 2 x 4 judomatten en het was er erg druk en warm in. In totaal deden er dan zo’n 600 judoka’s mee d.m.v. een afvalsysteem. Als je twee keer verloor was je uitgeschakeld.
Nadat onze judoka’s onder leiding van Rembrandt een gezamenlijke warming up hadden gedaan, zowel binnen als buiten, konden ze in de arena er tegenaan.

Rembrandt had dus al gejudood en ik heb gehoord dat hij zich kranig heeft geweerd. Met heel veel inzet ging hij met zijn tegenstander de strijd aan. Echter door een overname was het al weer snel voorbij. Zijn tweede wedstrijd werd met net zoveel inzet aangegaan, maar hij werd met een mooie uchi mata overgenomen. Helaas. Goed gejudood.

Lanzo, heb ik zelf in die grote sporthal niet aan het werk gezien, maar ik hoorde van coach Jerry dat hij alle twee zijn partijen met veel strijd en inzet heeft verloren. Zijn laatste wedstrijd was om de derde plek, maar hij liet zich in de nek pakken en voordat hij het wist lag hij op de grond. Goed gejudood.

Dylan, mocht de spits afbijten tegen een tegenstander met een groene band, die hij jammer genoeg verloor. Tegen zijn tweede tegenstander moest hij eveneens het onderspit delven. Goed gejudood.

Matthijs, moest ook beginnen tegen een tegenstander met een groene band. Dit was een zeer sterke tegenstander die met tactisch judo de overwinning in de wacht sleepte. De tweede partij verloor Matthijs toen hij in een houdgreep belande waar hij niet meer uitkwam. Goed gejudood veel strijd en inzet geleverd.

Lars, was speciaal voor dit lentetoernooi met zijn vader van de camping in Weert gekomen. Lars begon zijn eerste partij sterk maar verloor uiteindelijk toch met een yuko. Zijn tweede partij eindigde voor Lars slecht. Hij kwam met een heupworp zo hard op zijn hoofd dat dit voor hem gelijk einde partij was. Goed gejudood veel strijd en inzet geleverd.

Nou dit was voor onze rode duivels een heel zwaar toernooi op landelijk niveau, ze zijn gewogen en te licht bevonden. Er zal nog heel wat trainingsarbeid gedaan moeten worden om op dit niveau mee te kunnen doen, maar vorderingen zijn er zeker al te zien.

Nou, dit was weer mijn verslag,