Verslag 2de jeugdjudotoernooi Geldrop 11 oktober 2009                                                                              Nieuws

Hallo Judokaís,

Hierbij het verslag van het judotoernooi van Judoschool van Horssen gehouden op 11october 2009 te Geldrop.
Na een lange reis door het goede Brabantse land kwamen we zo rond half elf aan in Geldrop. Daar troffen we gelijk Lars aan met zijn vader en moeder. Lars had net zijn partijen gejudood, want hij was de eerste van onze club die de mat op moest. Lars begon zijn eerste partij tegen een hele zware tegenstander, waarvan hij verloor. Zijn tweede partij ging gelijk op en na een stevige strijd moest Lars op het eind zich gewonnen geven. Prima gejudood.
Daphne begon haar eerste partij goed en ze kwam voor met een yuko. Op het laatste moment verloor ze de partij door in een houdgreep te komen waar ze niet meer uitkwam. Haar tweede partij begon ze weer sterk door haar tegenstander gelijk in een houdgreep te leggen. Deze draaide er jammer genoeg uit. Ze scoorde daarna nog een yuko, waarmee ze de partij won. Daphne werd tweede in haar poule. Prima prestatie. Bij de prijsuitreiking mocht alleen de nummer een op het podium komen om haar eerste prijs te komen ophalen. Dit was voor Daphne een grote teleurstelling ze vond het gewoon stom dat ze geen prijs kreeg, en dat vonden wij ook.
MichaŽl, begon zijn serie sterk door in zijn eerste partij zijn tegenstander gelijk op moeder aarde te gooien en in een houdgreep te houden waar die niet meer uitkwam. Zijn tweede partij was tegen een tegenstander die wel een halve kop groter was maar daar was hij niet van onder de indruk, want na eerst een yuko te hebben gescoord maakte hij het af met een ippon. Puuuuuuuuuuuike prestatie. MichaŽl werd eerste in zijn poule en ging met een grote beker naar huis.
Intussen waren Meneer de Voorzitter en zijn vrouw Rose-Marie, trainer Richard en zijn vrouw Chantal binnengekomen. Na een hapje en drankje gingen zij de zaal in om Rembrandt te begeleiden die intussen samen met zijn moeder en broer Lanzo was gekomen. Zijn eerste partij begon hij tegen een tegenstander met een bruine band. Maar Rembrandt was hier niet van onder de indruk en trok flink van leer. Zodanig zelfs dat hij een aantal punten voor kwam te staan. Hij moest op het laatst de partij uit handen geven doordat hij met ippon verloor. Over deze score waren de meningen verdeeld, want wij vonden het niet terecht. Rembrandt liet zich niet uit het veld slaan en herstelde zich in zijn overige 3 partijen prima, die hij alledrie heel snel met ippon in zijn voordeel beslechte. Rembrandt werd tweede in zijn poule. Prima prestatie.
Na een gezamenlijke warming up onder leiding van Rembrandt gingen Matthijs, Dylan en Lanzo de mat op. Matthijs, begon zijn eerste partij door zijn tegenstander op zijn rug te gooien en met ippon te winnen. Zijn tweede partij was een hele zware tegen een gelijkwaardige tegenstander. Hij kreeg eerst een yuko tegen maar met de grimas van een aangeslagen Mike Tyson wist hij er ook nog een yuko uit te slepen. Gelijkspel maar de scheidsrechter gaf het de winst toch naar de tegenstander. Zijn derde en vierde partij verloor hij jammer genoeg. Matthijs werd vierde in zijn poule. Prima gejudood.
Dylan, begon zijn eerste partij vol strijd tegen een hele sterke tegenstander, waarvan hij jammer genoeg verloor. Zijn tweede partij verloor hij jammer genoeg met ippon. Prima gejudood.
Lanzo, begon zijn eerste partij goed door zijn tegenstander het vuur aan de schenen te leggen. Dit was een mooie partij, die hij verloor. Zijn overige 2 partijen verloor hij jammer genoeg met ippon. Goed gejudood veel strijd en inzet laten zien.

Het was een leuk toernooi, goed georganiseerd en met het aantal Clingse judokaís met supporters een gezellige middag. Nou dit was weer mijn verslag.

Tot het volgende toernooi.