Verslag Langstraat toernooi Kaatsheuvel 31 januari 2010

Beste judoka’s

Op zondagmiddag 31 januari 2010 hebben Jorik en Lars meegedaan aan het Langstraat toernooi in Kaatsheuvel. Ze zijn weer een hele ervaring rijker.

Lars was eerst aan de beurt, hij was ingedeeld in een poule van vijf judoka’s. In zijn categorie waren er maar liefst 5 poules, een goede opkomst dus. In zijn poule was een ieder aan elkaar gewaagd. De eerste partij ging helaas verloren. Maar de tweede partij bood Lars veel tegenstand en wist de partij winnend met een ippon af te sluiten.
De derde en de vierde partij werden verloren, al moet wel verteld worden dat Lars niet de mindere was in deze partijen. Er kan er echter maar eentje winnen.
De eerste twee uit elke poule gingen door naar de finale rondes.
Voor de afvallers was er een mooie herinneringsmedaille. Een goede prestatie op dit sterke toernooi.

Jorik werd ingedeeld in een poule van zeven en moest dus flink aan de bak. De eerste partij werd er flink getrokken en gesleurd. Jorik kon met een yuko de partij winnend afsluiten. Een goede opsteker voor de komende partijen. De tweede en de derde partij werden ook gewonnen met een wazari en een ippon. Het zou niet meer stuk kunnen totdat de vierde partij werd verloren. Eigenlijk geheel onnodig, Jorik dacht dat hij er al was. Maar je ziet wel, je moet alert blijven in elke partij. De vijfde partij werd ook verloren, deze tegenstander was wel iets beter dan Jorik. Helaas, toch een goede wedstrijd gejudood. De laatste partij ging hij er weer voor, deze wilde hij winnen. Alle moed bij elkaar vergaard ging hij de mat op. En jawel, met een wazari werd de tegenstander verslagen.
Jorik werd als derde gehuldigd op het podium, en zeer goede prestatie.

Tijdens dit toernooi werd de JBN kidsclub gelanceerd. Er is een site in de lucht gegaan waar judoka’s met elkaar hun ervaringen kunnen delen. Je moet dan wel lid zijn van de JBN.
Klik maar eens op de site JBN en op http://www.digidojo.nl/
Het is ook mogelijk om een rugembleem te bestellen op deze site, maar dan moet je wel lid zijn van JBN. Bij Jorik en Lars kun je een voorbeeld van zo’n embleem op hun judopak zien.

Jorik en Lars kunnen jullie dit toernooi echt aanraden, een goede sfeer, leuke partijtjes judo en een goede organisatie. Wie weet tot volgend jaar in Kaatsheuvel.

Nou, dat was het weer.
Tot de volgende keer.