Lintje voor grondleggers judoclub                                                                                                                      Nieuws

Lintje grondleggers judoclub Clinge
door Harold de Puysseleijr. maandag 22 september 2008 | 07:47 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 september 2008

Vlnr: Jan van de Walle, Theo van den Branden en Eugène Verstraeten. foto Peter Nicolai

Vlnr: Theo van den Brande, Jan van de Walle en Eugène Verstraeten. foto Peter Nicolai

CLINGE - De drie grondleggers van de judoclub in Clinge zijn afgelopen zaterdag benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Loco-burgemeester Diana van Damme speldde de onderscheidingen op tijdens het jubileumfeest van de judovereniging in gemeenschapscentrum Malpertuus in Clinge.

De judoclub bestaat dit jaar veertig jaar.

Theo van den Brande (63), Eugène Verstraeten (70) en Jan van de Walle (63) stonden in 1968 aan de wieg van de judovereniging Clinge. Tot 1997 vormden Van den Brande, Verstraeten en Van de Walle samen het bestuur van deze club. In 1997 gaven zij de fakkel door aan een jongere generatie. Tot op heden verlenen zij echter nog steeds hand- en spandiensten bij activiteiten van de club. Het drietal is inzetbaar op alle fronten. Ze verkopen loten bij de jaarlijkse loterij, helpen bij de toernooien en zijn keukenhulp bij het jaarlijkse judokamp. Met recht kunnen de mannen volgens de gehonoreerde voordracht aan de koningin worden gekwalificeerd als personen die zich langdurig ten bate van de samenleving hebben ingespannen en hun verantwoordelijkheid ten opzichte van hun leefomgeving niet uit de weg zijn gegaan.