Verslag 7de Paastoernooi in Clinge 11 april 2009                                                                                         Nieuws

Hallo Judoka’s

Hierbij het verslag van het Paastoernooi, gehouden op 11 april 2009 in Malpertuus te Clinge.

33 Clingse judoka’s
7 eerste prijzen
9 tweede prijzen
6 derde prijzen
8 vierde prijzen
2 vijfde prijzen
1 zesde prijs

Dit is ons eigen grote toernooi, waar verschillende judoverenigingen uit de buurt naar toe waren gekomen, namelijk Delta, Kemzeke, van Schaik, Hontenisse, Goes, Frans de Boevere en Breskens. Dit resulteerde in 145 judoka’s op 3 matten in de zaal.
Allereerst werden we op een vriendelijke manier ontvangen door Rose-Marie en Richard en nadat onze judoka’s gewogen waren mochten we, voorzien van een stempel, de zaal in. Hier zaten Maddy en Jerry al achter de computer om alle uitslagen te verwerken.
De catering werd als vanouds prima verzorgt door Chantal, Frank, Sharon, Marina, Theo, Jan, Sabine en Sharona. Deze hadden de gehele dag hun handen vol om het massaal toegestroomde publiek van een  hapje en drankje te voorzien.
De scheidsrechterstafels werden bemand door de mannen van Kemzeke, met hulp van Koen van Raemdonck, Patrick van Osselaer en Aart Lehembre. Na een welkomstwoord van meneer de voorzitter werden de groepen ingedeeld en konden onze gladiatoren van de eerste groep er tegen aan.
De wedstrijden begonnen met wat een stil publiek maar na een minuut of tien kwamen de supporters los en werd er van alle kanten meegeleefd.

Sanne, na een lange blessure was dit Sanne haar eerste toernooi weer. Ze begon wat onwennig, maar won haar eerste partij met een houdgreep. Haar tweede partij verloor ze tegen een tegenstander die te sterk was. Prima rentree, Sanne werd tweede in haar poule.
Daphne, begon haar eerste partij tegen een meisje wat een stuk kleiner was, iets waar zij in het verleden wel eens moeite mee had. Maar deze keer niet. Met een fraaie houdgreep greep zij de overwinning. Haar tweede partij was tegen een felle tegenstander, maar ook deze partij zette zij om in een overwinning. Daphne werd eerste in haar poule. Prima prestatie.
Kevin, ik heb Kevin prima zien judoën. Met een ongekende felheid en strijd werd hij vierde in zijn poule. Prima prestatie.
Bart, heb ik lekker fel en onbevangen zien judoën wat resulteerde in een tweede plaats in zijn poule. Uitstekende prestatie.
Rik, won al zijn partijen, op één na, met slim judoën, wat resulteerde in een tweede plaats in zijn poule. Uitstekende prestatie.
Christiaan,dit was voor Christiaan zijn eerste grote toernooi. Hij heeft dit met goed judo afgesloten met een vierde plaats. Prima prestatie.
Michaël, ging er fel tegenaan en heeft, volgens mij, al zijn partijen gewonnen. Dus een eerste plaats. Uitstekende prestatie.
Marjolein, begon haar eerste partij fel tegen ook een felle tegenstander. Dit bleef de hele partij zo, zodat de scheidsrechter besliste bij dit gelijkspel en Marjolein als winnaar aanwees. In haar tweede partij was haar tegenstander jammer genoeg te sterk. Marjolein werd tweede in haar poule. Prima prestatie, er zit progressie in haar spel.
Lars, was in bloedvorm. Al zijn partijen (5 stuks) won hij op overtuigende manier met dikwijls  zijn op de Clinge wereldberoemde Larsworp. Lars werd eerste in zijn poule. Chapo, puike prestatie.
Bas, begon zijn eerste partij tegen  clubgenoot Benooi. Dit was een hele mooie partij van twee felle kereltjes, die er lekker tegen aan gingen. De strijd ging tot het eind aan toe gelijk op en de scheidsrechter besliste in Benooi zijn voordeel. Over deze beslissing waren de meningen verdeeld. Bas herstelde zich in de 3 partijen daarna prima door er twee van te winnen . Zeker zijn derde partij tegen een fel meisje was een puike overwinning. Bas werd 2e in zijn poule, puike prestatie.
Benooi, het was voor Benooi de eerste keer dat hij meedeed op zo’n groot toernooi. En wat heb ik dat blonde manneke toch ongekend fel zien judoën. Al zijn partijen blonken uit van de strijd en de inzet. Ik heb hier echt van genoten. Dit viel trouwens ook de fotograaf van de Stem op, want wat stond er een  prachtige foto afgelopen  maandag in de krant. Benooi samen met Bas. Benooi werd vierde in zijn poule. Prima prestatie.
Harm, begon zijn eerste partij met een nederlaag tegen een tegenstander die te sterk was. Harm werd vierde in zijn poule, prima prestatie.
Darian, weer een debutant. Het was Darian zijn eerste keer dat hij meedeed op zo’n groot toernooi. Ik heb hem goed zien judoën. Darian werd vierde in zijn poule. Prima prestatie.

Nadat de laatste partij gespeeld was en Maddy en Jerry alle uitslagen in de computer hadden verwerkt, werden de prijzen uitgereikt door Eddy, onder begeleiding van enkele charmante dames. Iedere deelnemer kreeg een medaille met nog een zak met paaseieren erbij. En lekker dat ze waren.

Hierna konden de gladiatoren van de tweede groep er tegenaan.
Colin, begon zijn eerste partij met een nederlaag tegen een tegenstander die te sterk was. Zijn laatste partij was een hele zware tegen clubgenoot Lars. Ze waren de  hele partij aan elkaar gewaagd, maar Colin kon toch op het laatst de overwinning naar hem toeschrijven. Colin werd derde in zijn poule, prima prestatie.
Lars, begon zijn eerste partij tegen een tegenstander die te sterk was. Lars werd vierde in zijn poule, prima prestatie.
Matthijs, liet zich in zijn eerste partij verrassen door zijn tegenstander, waar hij van had kunnen winnen, maar herpakte zich goed in zijn tweede partij. Dit was een zeer zware partij die tot het eind gelijk opging. De scheidsrechter besliste in Matthijs zijn voordeel. Zijn derde partij moest Matthijs tegen clubgenoot Niels. Dit was een zeer felle partij waarin beide rode duivels tot het uiterste gingen, en die Niels op het laatst in zijn voordeel besliste. Matthijs werd derde in zijn poule. Prima prestatie.
Rico, hij begon wat onwennig in zijn eerste partij maar herpakte zich goed in zijn tweede partij. Rico werd derde in zijn poule. Prima prestatie
Niels, de krachtjudoka. Ik heb Niels een heel goed toernooi zien judoën. Met een ongekende felheid en strijd in zijn spel ging hij iedere tegenstander te lijf. Alleen al de uitstraling waarmee hij staat op de mat staat,  is er één van kom maar op ik kan iedereen aan. Niels won al zijn partijen en werd eerste in zijn poule. Prima prestatie.
Mike, begon het toernooi wat onwennig, maar ging naar mate de partijen volgenden steeds beter judoën. Mike werd zesde in zijn poule. Prima prestatie.
Toby, begon zijn eerste partij tegen een sterke tegenstander en wist deze partij te winnen middels enorme snelheid en variatie in zijn spel. Toby won al zijn partijen en werd eerste in zijn poule. Prima prestatie.
Jorik, was in een zware poule ingedeeld met allemaal tegenstanders die aan elkaar gewaagd waren. Dit resulteerde in 4 zware partijen waarin hij telkens tot het uiterste moest gaan. Zeker zijn laatste partij won hij op een indrukwekkende manier. Niet opgeven en doorgaan. Jorik werd tweede in zijn poule. Prima prestatie, Jorik is de laatste tijd veel vooruitgegaan.
Bart, was ook in een zware poule ingedeeld. Zijn derde partij moest hij tegen clubgenoot Lanzo, wat net als op de trainingen weer een mooie partij was om naar te kijken. Ze waren aan elkaar gewaagd, maar Lanzo wist de partij toch in zijn voordeel te beslechten. Bart werd derde in zijn poule. Prima prestatie.
Lanzo, Begon zijn eerste twee partijen tegen tegenstanders die hij vrij gemakkelijk op moeder aarde  neer gooide. Zijn derde partij was een hele zware. Lanzo en zijn tegenstander waren aan elkaar gewaagd en op het laatst liet Lanzo de overwinning door zijn vingers glippen. Lanzo werd tweede in zijn poule. Puike prestatie

Nadat de laatste partij gespeeld was en Maddy en Jerry alle uitslagen in de computer hadden verwerkt, werden de prijzen uitgereikt door Eddy, onder begeleiding van de zelfde charmante dames waaronder onze dochter Daphne. Iedere deelnemer kreeg een medaille met nog een zak met paaseieren erbij.

Hierna konden de grote mannen (en dames) aan de bak.
Netje, moest twee partijen judoën tegen een meisje wat ze kende. Het werden twee giechelpartijen die haar giecheltegenstander won. Netje werd tweede in haar poule. Prima prestatie.
Sietse, begon het toernooi goed door op overtuigende manier zijn eerste twee partijen te winnen. Sietse is een sterke judoka die een combinatie van kracht en snelheid op de mat legt. Zijn derde partij was tegen een meisje wat dezelfde  kwaliteiten als hem had. Dit werd voor hem een hele zware partij die hij uiteindelijk toch nog verloor. Sietse werd tweede in zijn poule. Uitstekende prestatie.
Wiegert, begon zijn eerste partij tegen een tegenstander aan wie hij gewaagd was. Na veel duw en trekwerk verloor hij deze. Wiegert moest door een blessure opgeven, maar werd toch nog vierde in zijn poule . Prima prestatie.
Rembrandt, begon het toernooi sterk door zijn eerste partij overtuigend te winnen. Zijn tweede partij was tegen een hele sterke tegenstander. Rembrandt ging tot het uiterste maar moest toch de overwinning uit handen geven. Rembrandt werd tweede in zijn poule. Uitstekende prestatie.
Maarten, begon het toernooi met een verliespartij tegen een te sterke tegenstander. Zijn derde partij was er een tegen clubgenoot Wiegert. Dit was voor beiden een hele zware partij. Ze balanceerden allebei lang op het koord van verlies of winst. Maar uiteindelijk verloor Maarten net. Maarten werd vijfde in zijn poule. Puike prestatie.
Gerald, begon zijn eerste wedstrijd wat onwennig maar herpakte zich later goed in zijn overige partijen. Gerald werd vierde in zijn poule. Prima prestatie.
Koen, begon zijn eerste partij tegen een hele sterke tegenstander. Dit was een partij met van beide kanten veel strijd en inzet die Koen niet in winst kon omzetten. Zijn derde partij was er één tegen clubgenoot Laurens . Dit was een prachtige partij van twee kanten om naar te kijken die Koen in winst kon omzetten. Koen werd eerste in zijn poule. Uitstekende prestatie, meneer de voorzitter was trots.
Laurens, begon zijn eerste wedstrijd tegen clubgenoot Sebbe. Dit was qua strijd één van de mooiste partijen die ik die middag gezien heb. Twee judoka’s die tot het uiterste gingen om te winnen. Laurens wist deze uiteindelijk in winst om te zetten. Laurens werd derde in zijn poule. Prima prestatie.
Sebbe, was in een poule ingedeeld met allemaal sterke tegenstanders. Hij ging met allemaal de strijd aan met heel veel inzet. Sebbe werd vierde in zijn poule. Uitstekende prestatie.

Hierna werden door meneer de voorzitter de scheidsrechters en de mannen achter de tafel nog in het zonnetje gezet, en kregen als dank een fles met wijn. Daarna werden alle vrijwilligers bedankt die geholpen hadden om het Paastoernooi weer tot een succes te maken en keerden we allen weer huiswaarts.

Nou dit was dan mijn verslag van het Paastoernooi. Het viel voor de reporter niet altijd mee om alle partijen te volgen en zeker niet als er op drie matten tegelijk rode duivels aan het judoën waren.
Ik heb heel veel Clingse  judoka’s op de mat gezien, waarvan het niveau de laatste tijd flink gestegen is, en dit was duidelijk te zien in de uitslagen. De vele trainingen van de trainers en van Marion van Dorssen beginnen zijn vruchten af te werpen.