Verslag Lintjestoernooi 17 januari 2010

Beste judoka’s

Op zondagochtend 17 januari 2010 was de Judovereniging Clinge actief op het puntentoernooi in Roosendaal. Dat het oliebollentoernooi in Goes goed is bevallen bleek aan het aantal deelnemers. Liefst 6 judoka’s hadden de vroege ochtend getrotseerd om het judopak aan te trekken en hun van de beste kant te laten zien.
Michael Blaakman, Lisa de Block, Christiaan Willemsen, Michel van Jole, Jorik van Raemdonck en Lars van Osselaer hebben in hun poules laten zien dat in Clinge niet bang zijn van hun Brabantse leeftijdgenoten.

Michael, Lisa en Christiaan waren in de eerste ronde van de partij.

Michaël en Lisa waren bij elkaar ingedeeld, aangevuld met nog twee judoka’s.
In deze poule was de tegenstand voor Michaël en Lisa iets te groot. In de onderlinge Clingse strijd kwam Lisa tekort. Beiden hebben in ieder geval weer wedstrijdervaring opgedaan. Daarnaast hebben ze ook nog punten behaald. Lisa heeft 6 punten verzameld, Michaël 11. Een goede prestatie.

Christiaan had in zijn poule het iets makkelijker. Hij wist 2 partijen te winnen en in 1 partij een gelijkspel uit de strijd te halen. Door de uitgevoerde worpen heeft hij 17 punten bijeen gesprokkeld, een prima resultaat voor de eerste keer.

Michel was de enige vertegenwoordiger in  de tweede ronde. Hij was ingedeeld in een poule van zes deelnemers. Wat onwennig begon hij de strijd. Zijn inzet was echt super, maar moest helaas in vier partijen het onderspit delven. In 1 partij heeft hij een gelijkspel behaald en wel tegen een groene band. Zijn tegenstanders hadden al meerdere keren deelgenomen aan het puntentoernooi, de meeste hadden al meer dan 300 punten. De prestatie van Michel kan dan ook als zeer goed worden aangemerkt.

In de laatste ronde was het de beurt aan Jorik en Lars.
Beiden waren zwaar ingedeeld, maar er lagen ook kansen. Voorop stond bij hun dat ze beide meer wedstrijdervaring wilden opdoen. Dat hebben ze zeker gedaan.

Jorik heeft vijf partijen op de mat gestaan. Drie judoka’s hadden een blauwe band, in deze partijen lag het niveau voor Jorik te hoog. Flinke tegenstand gaf Jorik wel, hij wilde zich niet laten kennen.
De laatste partij was voor Jorik. Met volle moed ging hij de strijd aan tegen een felle meid. Met een voetveeg werd ze uit balans gebracht en Jorik had haar ineens in de houtgreep. De bekende woorden van Coach Koen “nooit meer loslaten” werden door Jorik opgevolgd.
19 punten was het resultaat van deze ochtend, aangevuld met de punten uit de eerste deelname in november 2009 en de verdiende punten van het Kersttoernooi is zijn totaal aangegroeid tot 59 punten.
Dit aantal resulteert in het eerste vaantje wat GEEL van kleur is. Van harte proficiat.

Lars is begin van dit jaar 10 geworden en mocht voor de eerste keer aan derde ronde deelnemen. Hij was een beetje gespannen, wat voor tegenstanders zou hij tegenkomen. In de eerste partij gaf hij er flink van langs, veel trekwerk resulteerde in de uitvoering van een tweetal yuko’s. De eerste partij was binnen. In de drie volgende partijen waren de tegenstanders iets groter van formaat, bij twee ging het gevecht redelijk gelijk op maar moest Lars toch als verliezer de mat verlaten.
De partij tegen de judoka met de groene band was van zeer korte duur, binnen vijf seconden had Lars zijn vliegles achter de rug. Toch had Lars nog 11 punten bij elkaar vergaard, zijn totaal kwam uit op 39. Dit aantal was ook goed voor het  GELE vaantje. Ook hier van harte proficiat.

Terugkijkend naar de zes deelnemers deze ochtend kan worden geconcludeerd dat er veel wedstrijdervaring is opgedaan en dat er heel wat punten bijeen zijn gesprokkeld. Een zeer goede prestatie van onze deelnemers.

Voor degene die ook belangstelling hebben, ga een keer proberen, je bent er alleen een zondagochtend mee kwijt maar wel een hele ervaring rijker.

Nog een vraagje aan de ouders: indien je er toch bent, noteer zoveel mogelijk de resultaten en maak eventueel foto’s. Zo kunnen we de info en verdere gegevens van de wedstrijden verzamelen en samenvatten en op de site weergeven.

Supporters bedankt namens de judoka’s.
Tot de volgende keer.

Patrik van Osselaer