Verslag Lintjestoernooi Roosendaal 21 februari 2010

Hallo Judoka’s

Hierbij het verslag van het lintjestoernooi gehouden op zondag 21 februari 2010 bij fitnesscentrum Schuurbiers te Tullepetoanestad.

Na een koude en natte Carnaval en met de dreun, Het leven is goed in het Brabantse Land, nog in ons hoofd gingen we zondag morgen vroeg op toernooi in Tullepetoanestad.
Het moto voor het carnaval van volgend jaar is er,  vlieg dok mee ?. Nou ik heb nog al wat judoka’s zien vliegen die zondagochtend.

Onze rode duivels werden in de eerste groep vertegenwoordigd door Christiaan, Michaël en Daphne.
Christiaan, mocht als eerste beginnen en opende tegen een even sterkte tegenstander goed. Partij gewonnen. Bij zijn tweede partij was hij ook weer aan zijn tegenstander gewaagd wat resulteerde in een gelijkspel .Zijn derde partij verloor hij met een wazari en zijn laatste partij was weer een gelijkspel. Christiaan kwam nu op 30 punten en kreeg een geel lintje. Prima prestatie.
Michaël, begon zijn eerste partij tegen een hele sterke tegenstander die hij vrij snel met ippon verloor. Dit overkwam hem ook in zijn tweede partij. Zijn derde partij moest hij tegen clubgenote Daphne. Na een sterk grondgevecht kwam Daphne in de houdgreep bij Michaël waar zij niet meer uit kwam. Ook in zijn vierde partij was hij te sterk voor zijn tegenstander. Michaël kwam nu op 29 punten, net een punt te weinig voor een lintje. Prima prestatie.
Daphne, begon haar eerste partij tegen een sterk meisje waar zij niet tegen opgewassen was. In haar tweede partij herpakte ze zich door haar tegenstander in een houdgreep te leggen en niet meer los te los te laten. In haar vierde partij was ze kansloos tegen een te sterke tegenstander. Daphne kwam nu op 11 punten. Prima prestatie.

Na deze eerste groep kwam er een soort demonstratie van 2 judoka’s waarvan er een moest oefenen voor publiek voor zijn examen voor de zwarte band volgende week. Dit was zeer mooi en interessant om te zien. Zeker de aanvaltechnieken en het verweren  hiervan. Voor mij is hij geslaagd.
Intussen waren Maddy en Anne ook aangekomen en namen net als ons op hun sokken plaatsen op de tribune.

In de tweede groep werden wij vertegenwoordigd door Michel.
Michel, had een hele zware zondagochtend. Hij had stuk voor stuk sterke tegenstanders waarvan een hem zelfs in zijn derde partij vliegles gaf. Zijn overige partijen resulteerden in 2 wonnen,  een gelijk en een verloren. Michel kwam op 31 punten en kreeg een geel lintje. Prima prestatie.

In de derde reeks moesten Lars en Matthijs aan de bak.
Lars, moest in zijn eerste partij gelijk flink aan de bak. Zijn tegenstander wist hem op een gegeven moment bij de benen te pakken en daarna in de houdgreep te leggen. Zijn Tweede partij was gelijk gebeurt omdat zijn tegenstander ippon scoorde. Zijn derde partij was tegen clubgenoot Matthijs. Dit was een lekkere felle partij van 2 judoka’s die aan elkaar gewaagd zijn. Matthijs wist de partij uiteindelijk in zijn voordeel te beslissen door Lars in een houdgreep op zijn rug te houden Juko seo katemie (of zoiets) . In zijn vierde partij liep Lars een blessure aan zijn hand op. Lars kwam op 47 punten. Prima prestatie.
Matthijs, begon zijn eerste partij tegen een even sterke tegenstander  die uiteindelijk na een paar stevige grondgevechten in gelijkspel eindigden. Zijn derde partij verloor hij met ippon. Zijn vierde partij verloor hij doordat hij 2 x wazari tegen kreeg van de scheidsrechter. Dit was volgens mij en Maddy (en die heeft er verstand van) zeer discutabel. Matthijs kwam op 19 punten. Prima Prestatie.

Net voordat ik verder ging met mijn verslag heb ik het tv verslag van omroep Hulst van onze vereniging gezien. Dit was erg leuk om te zien. Ook de interviews waren leuk. Het is nog een hele week te zien dus iedereen kijken.

Nou dit was weer mijn verslag. Tot het volgende toernooi.