11de Open West-Brabantse Kampioenschappen Wouw 01 maart 2009                                                          Nieuws

Hallo Judoka’s

Hierbij het verslag van de Open Westbrabantse Kampioenschappen gehouden op 1 maart 2009 te Wouw.
Dit is na de carnaval weer het eerste toernooi waar onze rode duivels aan meededen. Ze hadden allemaal de boerenkiel met rode zakdoek en rode neus weer opgeborgen tot volgend jaar en waren allemaal goed en fris uit het carnavalsfeest gekomen.
We waren goed vertegenwoordigd. Bij de jongens Michaël, Lars, Matthijs, Lanzo, Dylan, Toby, Niels, Rembrandt en Jorik. En bij de meisjes Anne en Daphne, onze Mega Mandy’s.
Het was een heel groot toernooi met, heb ik mij laten vertellen, zo rond de 650 judoka’s op 8 matten. Dit is erg veel en het was dan ook voor de reporter onmogelijk om iedereen aan het werk te zien. Wat mij wel opviel was dat er per mat 3 scheidsrechters waren. Eén op de mat en twee aan de zijkant op een stoel (volgens een medetoeschouwer kwamen die uit het bejaardentehuis) en dat ze van die leuke vlaggetjes hadden, een rode en een witte, waar ze af en toe eens heel leuk met zwaaiden. Ik weet niet waar dat voor was, maar misschien hadden ze die nog over van carnaval?

Afijn genoeg gekletst, nu de prestaties van onze judoka’s. Al heel vroeg moest Michaël aan de bak. Onze jongste judoka van deze dag heeft ontzettend zijn best gedaan op z’n allereerste grote toernooi. Hij heeft alle drie zijn partijen, met grote inzet, helaas zonder punten afgesloten. Wouw, prima prestatie. Anne, na een moeizame start in de eerst partij, won al haar 4 partijen met overmacht en werd eerste in haar poule. Wouw, prima prestatie. Daphne begon sterk in haar eerste partij, die ze net verloor, haar overige partijen verloor ze ook, maar toch goed gedaan in die heksenketel. Wouw, prima prestatie. Lars, heb ik helemaal niet gezien, maar van de twee partijen won hij er één, waarvoor hij een heel mooi beeldje kreeg wat jammer genoeg in Lars zijn enthousiasme sneuvelde op de training van de maandag. Maar vaders kan goed lijmen heb ik gehoord. Wouw, prima prestatie. Lanzo, heeft zijn eerste partij verloren en in de herkansing de rest allemaal gewonnen. Dus een derde plaats. Wouw, prima prestatie. Dylan, verloor zijn beide partijen tegen sterke tegenstanders. Maar toch, Wouw, prima prestatie. Toby zat in een hele zware poule. Ik heb hem één partij zien winnen en ik heb gehoord dat hij daarna ééntje verloor. In de herkansing heeft hij er één gewonnen en (door de scheidsrechter) één verloren. Met als resultaat de vierde plaats. Wouw, prima prestatie. Matthijs, verloor zijn beide partijen tegen sterke tegenstanders. Wouw, prima prestatie. Niels ging weer als Niels tekeer. Zelfs een wedstrijd gewonnen zonder dat hij het zelf wist. Ook heeft hij heel mooi van een groene band gewonnen. Wouw, prima prestatie. Jorik, verloor zijn beide partijen tegen sterke tegenstanders. Maar toch, Wouw, prima prestatie. Bijna iedereen van Clinge was al naar huis en toen was ’s middags Rembrandt nog aan de beurt. Van de zenuwen (hij zat in een poule met bijna allemaal bruine banden) zijn eerste partij verloren en in de herkansing op één na allemaal gewonnen dus een vierde plaats. Wouw, prima prestatie. Zo zie je maar, de kleur van een band doet er niet toe.

Al met al zijn onze judoka’s weer een ervaring rijker in zo’n heksenketel. Het viel voor de beide coaches, Maddy en Jerry niet mee om de judoka’s te begeleiden in zo’n drukte (meer coaches mocht niet). Ik vond het eigenlijk wat rommelig geregeld. De judoka’s kregen geen warming up, het was te massaal op 8 matten, scheidrechters waren niet altijd onafhankelijk in hun beslissingen en de prijsuitreiking hadden ze verstopt in een hoek die ik niet gezien heb.

Nou dit was weer mijn verslag. Op naar het volgende toernooi.