Zeeuwse kampioenschappen 2006                                                                                                                  Nieuws

07-oktober 2006
Verslag Zeeuwse kampioenschappen

Dit jaar waren we helaas niet zo sterk gespannen. Voor judovereniging Clinge deden Toby van Deuren den Hollander, Sietse, Wiegert en Netje Lehembre mee. Op 7.45 uur reden we naar de “Baskenburg “ in Vlissingen.

Als eerste kwam Sietse in actie maar dit jaar had hij een beetje pech dat hij in een grote (12 man) poule kwam te staan. En het systeem wat gehanteerd werd was dat als je je eerste partij verloor je eigenlijk al bij voorbaat kansloos was voor een ere plaats. Ondanks dat Sietse goed zijn best deed was hij al na 2 keer judoën uitgeschakeld.

Toby kwam als 2e op de mat. En voor hem was het de eerste keer op een dergelijk groot toernooi. Het enthousiasme waarmee Toby aan zijn eerste wedstrijd begon werd direct afgestraft door een overname van zijn tegenstander. Maar na enige uitleg van coach Eddy heeft hij daarna 2 partijen gewonnen met Ipon dit door zijn tegenstanders dik in een houdgreep te pakken. Voor de strijd om de 2e plaats moest hij in zijn 4e partij echter ook weer het loodje leggen. En is Toby heel knap derde geworden.

Wiegert zat ook in een heel grote poule. Maar ook hij heeft zich heel kranig geweerd. Na zijn eerste wedstrijd te hebben verloren heeft ook hij zich knap hersteld door 2 maal te winnen met een houdgreep. Echter voor de strijd om de derde plaats kwam hij net wat te kort. En is Wiegert in een Poule van 12 knap 4e geworden.

Dan als laatste kwam Netje aan de beurt. Zij heeft de hele ochtend gesupporterd voor haar broers en Toby. Gemotiveerd kwam Netje de mat op.Met in haar achterhoofd “als ik 4 keer win dan eet Richard zijn schoenen op” De mayonaise had ze al gereed gezet. Maar Richard had geluk want in Netjes poule waren maar 3 deelnemers.Ondanks haar felle verzet tijdens de kampen heeft Netje alle 2 haar wedstrijden verloren. Maar ze is wel nog altijd 3e van Zeeland in klasse -44 Kg.

Voor alle 4 de deelnemers een welverdiende pluim.

Hopelijk dat we volgend jaar met een grotere groep kunnen deelnemen.

Eddy en Richard.