Verslag Bernisse Berentoernooi Zuidland 3 oktober 2009                                                                              Nieuws

Hallo Judoka’s,

Hierbij het verslag van Bernisse Berentoernooi gehouden op 3 oktober 2009 te Zuidland.
Na een prachtige zomer en een fantastisch judokamp was dit het eerste judotoernooi van het seizoen.
Na een lange autoreis en een heuse boottocht over een brede sloot kwamen we aan in Zuidland. Nadat we Lars en zijn vader tegengekomen waren en de weegkaarten hadden gehaald konden we de zaal in. Ik ging mee als gelegenheidscoach en na een kleine warming up gingen onze beide judoka’s op de mat.
Matthijs begon goed op mat twee met een overwinning met Ippon. Zijn overige vier partijen verloor hij. Matthijs werd vierde in zijn poule.
Lars judode op mat 3 en had in al zijn 4 partijen zware tegenstanders, waarvan hij jammer genoeg verloor. Lars werd 4e in zijn poule.
Na de pauze gingen Daphne en Michael op de mat.
Daphne begon sterk tegen een goede tegenstander. Met de onverzettelijkheid van een beer pareerde zij alle aanvallen van haar tegenstander. Uiteindelijk in de laatste seconden van de partij moest zij deze uit handen geven. Haar tweede en derde partij (tegen de uiteindelijke winnares) eindigden in gelijkspel, omdat ze ook weer onverzettelijk was en gewoon alle aanvallen afsloeg, maar de tegenstanders kregen jammer genoeg de overwinning toegewezen. Deze beide parijen hadden zoveel kracht gekost dat ze de vierde partij door vermoeidheid verloor. Daphne werd vierde in haar poule.
Michaël begon fris en niet bevreesd aan zijn het toernooi. Met zijn vader als coach aan zijn zijde trok hij fel van leer in zijn eerste partij die hij jammer genoeg verloor. Zijn andere 3 partijen wist hij door veel inzet en kracht en techniek te winnen. Michael werd tweede in zijn poule.
Alle vier onze judoka’s hebben het op dit berentoernooi BEREgoed gedaan. Het was een goed georganiseerd toernooi met een leuke prijsuitreiking door een beer, en wat door de presentator op een leuke manier aan elkaar gepraat werd.
Een aanrader voor volgend seizoen.

Nou dit was weer mijn verslag.

Tot het volgende toernooi.