Romy Hamelink Zeeuws kampioene                                                                                                                 Nieuws

Romy Hamelink (links) Zeeuws kampioen meisjes geboren 1994 klasse tot 44 Kg.

Op zaterdag 8 oktober 2005 waren er weer de Zeeuwse kampioenschappen.

Dit jaar waren we als judovereniging Clinge maar met een klein clubje vertegenwoordigd.6 man in totaal. Maar we ons allemaal kranig geweerd. Op een totaal aantal deelnemers van 188. Hebben we toch eenmaal een eerste, 2 maal een tweede, eenmaal een derde en tweemaal een vierde plaats. Wis deden er dan allemaal mee.

Voor een eerste plaats hebben we Romy. In haar poule waren er drie deelnemers. Haar 1e partij was een hele zware en deze werd door Romy gewonnen op beslissing van de scheidsrechter, maar deze was zeker terecht. Haar 2e partij was van kortere duur want na 15 seconden kon Romy al een houdgreep aanzetten welke ze tot een goed einde bracht. Resultaat Zeeuws kampioene haar klasse Romy van harte proficiat.

Een 2e plaats was er voor Sietse Lehembre. Sietse heeft heel goed gevochten. In zijn klasse waren er NL. een heleboel deelnemers. En het judo systeem wat gevolgd werd was voor onze judoka’s even wennen. Want als je won kon je verder verloor dan moest je naar de herkansingsronde, verloor je die dan was je klaar en kan je naar huis. Maar zoals gezegd Sietse heeft het hele toernooi maar één wedstrijd verloren van de latere kampioen. De rest driemaal gewonnen met Ippon en eenmaal op punten.

Nog een 2e plaats was er voor Netje Lehembre. Ook in haar klasse waren er helaas maar drie deelnemers. Maar eenmaal verloren en eenmaal gewonnen met een Wazari betekende dat Netje terecht de 2e beste van Zeeland is in haar klasse.

Een 3e plaats was er voor Sebbe Bessems. Voor Sebbe was het een zwaar toernooi. Dit omdat hij als gele band het noest opnemen tegen twee bruine banden. En hier zag je dat de ervaring hem parten speelde. In zijn eerste partij stond Sebbe nl  lange tijd voor. Maar op laatst liet hij zich verrassen en kwam in een houdgreep terecht. De 2e partij verloor Sebbe op Ippon. Maar Sebbe goed gevochten.

Als vierde zijn dan geëindigd Wiegert Lehembre en Benjamin Bessems. Wiegert had ook een reeks waarin hij flink aan de bak moest. Bij hem in de klasse waren er nl wel veel deelnemers.

Voor de derde plaats werd Wiegert (naar mijn mening) onterecht verslagen op Ippon. De scheidsrechter stond nl te dromen. Toen beide judoka’s over de grond rolden kwam er opeens een beslissing dat het Ippon zou zijn geweest. In zijn laatste partij verloor Wiegert dan op punten. Wiegerts tactiek liet hem op het laatst dan toch in de steek. De tactiek was dat Wiegert een heel boos gezicht trok, waardoor zijn tegenstander bang van hem werd. Een paar keer heeft dat zeker gewerkt.

Benjamin kwam als laatste aan de bak. Ook voor hem geldt hetzelfde als voor Sebbe. Gewoon wedstrijd ervaring te kort. En dat zag je terug in zijn wedstrijden. Helaas heeft Benjamin maar twee keer kunnen vechten. Maar ik weet zeker dat hij de volgende keer er veel beter voor zal staan.

Rest mij nog al onze supporters te bedanken voor hun steun aan onze judokas. Hopelijk dat we er volgend jaar met een groter aantal kunnen deelnemen. Want dit soort toernooien is altijd interessant. En je leert er een heleboel van. Ondanks het vroege uur dat we richting sporthal de Baskensburg in Vlissingen gingen.
Ook de coach Eddy zeker niet vergeten voor zijn werk op dit toernooi. Eddy bedankt.
En nogmaals voor ieder een dikke proficiat met de behaalde resultaten.

Richard de Beule